Έτοιμο για μαζική παραγωγή το ελληνικό ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο Anemos

Έτοιμο για μαζική παραγωγή το ελληνικό ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο Anemos

Έτοιμο για μαζική παραγωγή το ελληνικό ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο Anemos

Τον Φώτη Νάκο τον γνωρίσαμε, μέσα από το emea.live, στο πλαίσιο του οποίου μας μίλησε για την ιδέα του Anemos, αλλά και τα ευρύτερα σχέδια του, που περιλαμβάνουν την παραγωγή ακόμη και ενός τετράτροχο – ηλεκτρικού – οχήματος.

Στόχος του Φώτη Νάκου, αλλά και του Θάνου Μακρή, άμεσου συνεργάτη του, είναι να αναδείξουν την δυναμική της ελληνικής παραγωγής στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρεται στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχωρήθηκε στο ΕΜΕΑ.gr Business Monitor που ακολουθεί.


emea: Πότε γεννήθηκε η ιδέα του Anemos, ποια ήταν η ευκαιρία που διακρίνατε;
Φώτης Νάκος: Η ιδέα του γεννήθηκε πριν 4 χρόνια. Θέλαμε να επιλέξουμε ποιο θα ήταν το επόμενο σημαντικό project που θα ξεκινούσαμε, αξιοποιώντας την εμπειρία που είχαμε αποκτήσει πάνω σε συστήματα που συνδυάζουν μηχανολογικές κατασκευές, ηλεκτρομηχανικά συστήματα, ηλεκτρονικά και software, αλλά και τον μηχανουργικό εξοπλισμό που διαθέταμε.

Παρατηρούσαμε από καιρό την σταδιακή άνοδο της ηλεκτροκίνησης και των καθαρών τεχνολογιών και θέλαμε και εμείς με κάποιο τρόπο να συνεισφέρουμε σε όλο αυτό, με κάποιο προϊόν που θα μπορούσε να αναπτυχθεί, αλλά και να παραχθεί στην Ελλάδα μειώνοντας την εξαγωγή συναλλάγματος και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.

Αφού μελετήσαμε διάφορες επιλογές, καταλήξαμε ότι το Anemos ήταν ένα project και τεχνολογικά αλλά και οικονομικά εφικτό που συνδύαζε όλα τα παραπάνω.

emea: Πως σχεδιάζετε να βγάλατε το προϊόν “πιλότο” σας στην αγορά και πώς – και κυρίως – που θα γίνεται η κατασκευή και η διανομή;
Φώτης Νάκος: Το προϊόν σχεδιάζουμε να προωθηθεί μέσα από δίκτυο πωλητών μοτοσυκλετών που ήδη μας έχουν ζητήσει να αγοράσουν στοκ, αφού εκδοθεί η έγκριση τύπου που είναι απαραίτητη για την έκδοση πινακίδων. Η κατασκευή θα γίνεται σε ιδιόκτητους χώρους που έχουμε τα υπερσύγχρονα μηχανήματα μας και η διανομή μέσω μεταφορικών εταιρειών σε ειδικής συσκευασίας κιβώτια.

emea: Τι προβλήματα έχετε συναντήσει μέχρι τώρα, πώς τα αντιμετωπίσατε και πως σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;
Φώτης Νάκος: Προβλήματα από κατασκευαστικής πλευράς είναι ότι στην χώρα μας δεν υπάρχουν βοηθητικές βιομηχανίες ανταλλακτικών και αναγκαστήκαμε να φτιάξουμε ειδικά μηχανήματα για δυσεύρετα και ακριβά εξαρτήματα.

Επίσης σοβαρό πρόβλημα είναι ότι για εισαγωγές υλικών υπάρχει πολύ υψηλό τελωνειακό κόστος που δυσκολεύει την ανταγωνιστικότητα του εγχειρήματος. Θα αιτηθούμε την απαλλαγή τελωνειακού κόστους, βάση του συναλλάγματος που θα καταφέρουμε να μειώσουμε να διαρρέει προς τρίτες χώρες. Έτσι γινόταν και σε άλλα κράτη.

Το πιο σοβαρό όμως πρόβλημα είναι ότι στην χώρα μας δεν έχουν οριστεί Τεχνικές Υπηρεσίες Ελέγχου για εγκρίσεις τύπου, παρόλο που είναι ενωσιακή υποχρέωση της χώρας μας.

Αυτό ουσιαστικά απαγορεύει την κυκλοφορία οτιδήποτε ελληνικού προϊόντος έχει ρόδες και κυκλοφορεί στους δρόμους με αριθμούς κυκλοφορίας. Και ενώ άλλα κράτη επιδοτούν την κατασκευή οχημάτων, εμείς διώχνουμε στο εξωτερικό οποιαδήποτε προσπάθεια.

Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα αλλάξει. Περιμένουμε από το Υπουργείο Μεταφορών να επιληφθούν του ζητήματος. Μέχρι ώρας βλέπουμε ότι υπάρχει πρόθεση, ας ελπίζουμε ότι θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα.

emea: Ποια θα είναι τα πλεονεκτήματα του τελικού προϊόντος σε σύγκριση με άλλα που κυκλοφορούν; Πόσο θα κοστίζει;
Φώτης Νάκος: Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά, και μερικά είναι τα παρακάτω:

α) Μπορεί το όχημα με οδηγική συμπεριφορά δικύκλου να μεταφέρει ακόμα και ένα πλυντήριο ρούχων. Μεγάλη ευελιξία με υψηλή μεταφορική ικανότητα.

β) Η εξαιρετικά οικονομική χρήση, αφού το κόστος 200 ευρώ βενζίνης αντικαθιστάται από 35 ευρώ ηλεκτρικού ρεύματος.

γ) Η μεγάλη αξιοπιστία διότι δεν υπάρχουν συστήματα μετάδοσης ούτε πολλά και ευαίσθητα μηχανικά μέρη που αναγκαστικά έχουν τα οχήματα βενζίνης.

δ) Πολύ μεγάλα διαστήματα των σέρβις και πολύ χαμηλού κόστους. Το όχημα κατά την επιβράδυνση ανακτά την κινητική ενέργεια ξανά σε ηλεκτρική αυξάνοντας την εμβέλεια του αυξάνοντας θεαματικά την αντοχή του συστήματος πέδησης.

ε) Εγχώρια κατασκευή που σημαίνει θέσεις εργασίας, γρήγορη επάρκεια ανταλλακτικών και λιγότερο συνάλλαγμα προς το εξωτερικό.

ζ) Κατασκευή απόλυτα προσαρμοσμένη για τις ανάγκες του κλάδου μεταφορών. Ειδικά η έκδοση με καλύπτρα για την βροχή θα γίνει πραγματικά το must του χειμώνα

Ο στόχος μας είναι να βγει στα 2.200 ευρώ + ΦΠΑ αλλά αυτό εξαρτάται από την έκδοση και τα έξτρα που θα διαθέτει.
Φώτης Νάκος: Η πιο ακριβή μας έκδοση θα διαθέτει καλύπτρα για τις καιρικές συνθήκες με υαλοκαθαριστήρα και φωτοβολταϊκό για λειτουργία range extender.

emea: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Τι να περιμένουμε από εσάς;
Φώτης Νάκος: Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι να βγάλουμε στην αγορά δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα, δίτροχα όμως αυτή την φορά, που δεν θα απευθύνονται μόνο στην αγορά των μεταφορών.

Επίσης έχουμε σκοπό να αναπτύξουμε ένα ελαφρύ ηλεκτρικό τετράτροχο αυτοκίνητο μαζί με τον καταξιωμένο κύριο Γαγανέλη της RCH από την Κατερίνη. Ήδη μελετάμε την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τους τρόπους κατασκευής.

Οπότε αυτό που θα έπρεπε να περιμένετε από εμάς είναι να δείτε επιτέλους να κυκλοφορούν Ελληνικά οχήματα που όχι μόνο δεν θα έχουνε τίποτα να ζηλέψουν από τα εισαγόμενα, αλλά θα είναι πιο ώριμα, λειτουργικά και αξιόπιστα.

*Πηγή: ΕΜΕΑ